Z dniem 25 maja 2018r. wchodzi w życie ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) zwanym RODO lub GDPR (General Data Protection Regulation).
Prosimy o zapoznanie się z naszą Polityką Ochrony Danych Osobowych (RODO): Więcej informacji.
Wykorzystujemy informacje zapisane za pomocą plików cookies w celach reklamowych, statystycznych, uwierzytelniania użytkowników oraz dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce istnieje możliwość zmiany ustawień zapisu plików "cookies". Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień plików cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia oraz zgodę na ich wykorzystywanie. OK, rozumiem

Google+
 
      1 2 3 4 5 6  
  • Złoty medal na targach ITM 2015

    dla maszyny Lambda GT!!!

  • Producent 

    wieloosiowych

    maszyn CNC

  • Linie ciesielskie. Doskonała wydajność
    niedościgniona jakość

  • Sigma ZM nagrodzona Złotym Medalem MTP 2014!

  • LAMBDA VT

    Solidny partner w WIELKICH przedsięwzięciach

  • Złoty Medal Drema 2014

Centra obróbcze z wieloma osiami i agregatami aktualizacja:  2017-10-23

Daniel Skweres
tel: +48 721 559 003
e-mail: d.skweres@fanum.pl

Daniel Skweres
tel: +48 721 559 003
e-mail: d.skweres@fanum.pl

Daniel Skweres
tel: +48 721 559 003
e-mail: d.skweres@fanum.pl

Daniel Skweres
tel: +48 721 559 003
e-mail: d.skweres@fanum.pl

Daniel Skweres
tel: +48 721 559 003
e-mail: d.skweres@fanum.pl

Rafał Baran
tel: +48 609 503 833
e-mail: r.baran@fanum.pl

Rafał Baran
tel: +48 609 503 833
e-mail: r.baran@fanum.pl

 

Rafał Baran
tel: +48 609 503 833
e-mail: r.baran@fanum.pl

Rafał Baran
tel: +48 609 503 833
e-mail: r.baran@fanum.pl

Rafał Baran
tel: +48 609 503 833
e-mail: r.baran@fanum.pl

Rafał Baran
tel: +48 609 503 833
e-mail: r.baran@fanum.pl

Rafał Baran
tel: +48 609 503 833
e-mail: r.baran@fanum.pl

Tadeusz Oczkowski
tel: +48 609 000 247
e-mail: t.oczkowski@fanum.pl

Tadeusz Oczkowski
tel: +48 609 000 247
e-mail: t.oczkowski@fanum.pl

Tadeusz Oczkowski
tel: +48 609 000 247
e-mail: t.oczkowski@fanum.pl

Tadeusz Oczkowski
tel: +48 609 000 247
e-mail: t.oczkowski@fanum.pl

Coraz bardziej znacząca pozycja FANUM wśród producentów centrów zaawansowanych technologicznie.

 

Spółka FANUM Skorupski-Wójcik z Wielopola Skrzyńskiego (woj.

podkarpackie) ma coraz więcej klientów w branży meblarskiej, którzy

decydują się na zakup następnych centrów obróbczych o wielu

funkcjach.

– W minionych dwóch latach wykonaliśmy dla branży meblarskiej kilka maszyn

wielowrzecionowych, do wielkoseryjnej produkcji elementów meblowych

– mówi Kazimierz Skorupski, współwłaściciel spółki Fanum. – Są to głównie

maszyny wielogłowicowe, o dużych rozmiarach. Powstały urządzenia, w których

jednocześnie pracuje sześć, a nawet osiem narzędzi. Można je spotkać w fabryce

mebli Berotu w Nowym Tomyślu czy w spółce Postęp w Pniewach.

 

Automatyczna korekta parametrów

 

Na koncie firmy Fanum, po tegorocznych targach Drema, znalazł się kolejny

Złoty Medal MTP, przyznany za „system autokalibracji do wieloosiowych

maszyn CNC”.

– W sterowniku maszyny jest zapisana procedura, która po uruchomieniu

przez operatora jest wykonywana automatycznie – wyjaśnia Kazimierz Skorupski.

– Do wykonania automatycznej kalibracji jest potrzebna dotykowa sonda

pomiarowa, którą umieszcza się w miejscu narzędzia roboczego. Po zakończeniu

wyniki pomiarów są zapisywane w pamięci sterownika i na tej podstawie następuje

korekta parametrów ustawienia maszyny. Wszystkie te czynności zajmują

zaledwie parę minut. Jest to interesujące rozwiązanie na rynku wieloosiowych

centrów obróbczych do drewna, które automatycznie rozpoznaje przeciążenie

maszyny, mogące potencjalnie ją rozkalibrować. Rozwiązanie naszych konstruktorów

polega na w pełni zautomatyzowanym dokonywaniu pomiarów i na bieżącym

kompensowaniu powstałych przesunięć, co eliminuje przestoje maszyny

i interwencje serwisu.

 

Wiele argumentów przed wyborem CNC

 

Choć maszyny sterowane numerycznie są niezawodne w zakresie dokładności

obróbki, to zdarzają się sytuacje powodujące możliwość kolizji głowicy

roboczej z innym podzespołem maszyny. W rezultacie zostaje wtedy

naruszona geometria maszyny i dla przywrócenia pełnej sprawności CNC

konieczne jest wykonanie ponownego kalibrowania. Często w takich sytuacjach

niezbędna jest interwencja serwisu producenta. Dlatego, wychodząc

naprzeciw takim zdarzeniom, opracowano w Fanum nagrodzony system

automatycznej kalibracji maszyny.

To rozwiązanie powinno być kolejnym „argumentem” przy wyborze

CNC, ponieważ podwyższa niezawodność pracy maszyn polskiego

producenta.

Dzisiaj, gdy klient szuka dobrej, możliwie najtańszej maszyny CNC

i spełniającej jego zadania, żeby zaistnieć na tym rynku, trzeba spełnić wiele,

tylko pozornie mniej istotnych oczekiwań, dotyczących choćby przygotowanego

oprogramowania i kadry do obsługi takiego centrum.

– Po własnych doświadczeniach z eksploatacją pierwszego w naszej firmie

centrum obróbczego włoskiego producenta dobrze rozumiemy, że specjalistycznej

maszynie musi towarzyszyć doskonała sfera „nadbudowy” – tłumaczy współwłaściciel.

– Bez spełnienia tych warunków, nawet doskonała maszyna nie będzie

dobrze funkcjonowała i nie będzie dobrze oceniana przez użytkownika.

 

Centra do konkretnych zadań

 

Do Fanum klienci bardzo często wracają po kolejną maszynę, ale nie taką

samą. Bo choć w firmowym katalogu są „typowe” modele, to w praktyce nie

wykonuje się standardowych opcji.

– Mogę stwierdzić, że w praktyce klienci zwracają się do nas nie z zamówieniem

na „katalogową” maszynę, ale ze swoim produkcyjnym problemem – mówi

Kazimierz Skorupski. – Najczęściej przychodzi klient i mówi: „Mam taką i taką

potrzebę technologiczną, chcę to i to produkować, proszę mi przygotować koncepcję

konstrukcyjną i funkcjonalną, która zapewni mi wydajność, niezawodność,

precyzję wykonania. Wówczas nasze biuro konstrukcyjne, które jest już dosyć

rozbudowane, ustala z klientem konstrukcje, funkcje itp. Jeżeli jesteśmy w stanie

przygotować, a tak najczęściej jest, kilka koncepcji, staramy się klienta wyposażyć

w nasze konkretne argumenty. Nie da się ukryć, że tak w tej chwili wygląda

produkcja i sprzedaż maszyn, na zamówienie, do konkretnych zadań i najczęściej

– z możliwie najszybszą dostawą! W rzeczywistości powstają maszyny, które są

modyfikacją podstawowego modelu. Jesteśmy bowiem otwarci na różne, nieraz

specyficzne, wymagania klientów, co jest pracochłonne i wpływa na cenę maszyny,

ale to zbliża nas do klienta i w znaczący sposób zabezpiecza jego potrzeby.

Odpowiadamy nieraz na zupełnie oryginalne zapotrzebowanie zastosowania naszych

centrów obróbczych.

 

Interwencja skuteczna, jeśli szybka

 

Zakup maszyny w Fanum to zwykle dopiero początek procesu realizacji

zamówienia. Podczas gdy w hali trwa montaż podzespołów i całej maszyny,

inaugurowany jest proces perfekcyjnego przygotowania kadry klienta

– użytkownika CNC. Przeprowadzane są szkolenia pracowników firmy, których

poziom jest zróżnicowany, w zależności od tego, czy jest to pierwsze

centrum obróbcze w tej firmie czy kolejne.

Niekiedy proces szkolenia trwa nawet trzy miesiące, w paru etapach.

Główny etap szkolenia jest realizowany przed odbiorem maszyny. Zawsze

wykonywany jest wewnętrzny odbiór maszyny w Wielopolu Skrzyńskim, na

który przyjeżdża delegowana przez nabywcę ekipa programistów i operatorów.

Przez około tydzień są oni szkoleni podczas montażu maszyny. Uczą

się firmowych programów, tworzą pod okiem programistów Fanum programy

dostosowane do potrzeb swojej firmy. A po montażu centrum specjalista

producenta CNC przebywa przez parę dni w firmie klienta i nadzoruje

„pierwsze kroki”.

Fanum zapewnia klientom bezpłatną usługę teleserwisu, nie tylko

w okresie gwarancji. Teleserwis traktuje się jako rozwiązanie korzystne dla

użytkownika i dla producenta, jeżeli technik nie musi wyjeżdżać, żeby udzielić

pomocy w sprawach dotyczących pracy maszyny czy programów.

– Ingerencja serwisu, jeżeli jest potrzebna, realizowana jest natychmiast – zapewnia

Kazimierz Skorupski.

– Nasz klient nie może być zostawiony sam sobie.

Dlatego mamy bardzo dużo klientów, którzy decydują się na zakup u nas następnych

maszyn. Kluczem do sukcesu jest posprzedażna opieka nad maszyną klienta,

która sprawia, że klient czuje się bezpieczny. Fanum zapewnia bezpieczeństwo, bo

produkujemy maszyny od początku do końca, czyli od projektu i oprogramowania.

Mamy biura projektowe i konstrukcyjne z doświadczonym zespołem pracowników.

Sami wykonujemy stalowe konstrukcje maszyn i wiele podzespołów, zatem

w przypadku kłopotów w softwarze czy w automatyce możemy szybko zareagować,

gdyż nie musimy liczyć na zewnętrzną firmę. Według naszych projektów wykonujemy

całą automatykę, montaż, malowanie, testowanie i uruchamianie.

 

Połowa transakcji związana z meblarstwem

 

W ciągu 10 lat obecności Fanum na polskim rynku znacząco wzrosła produkcja

maszyn dla branży drzewnej i meblarskiej. Obecnie wartościowo

przekracza 50 proc. transakcji.

Wiele wskazuje na to, że ten trend się utrzyma, bo zarządcy dużych

i mniejszych firm doskonale wiedzą, że centra obróbcze i automatyzacja to

jedyna droga egzystencji, biorąc pod uwagę coraz większe kłopoty z pozyskaniem

pracowników, kwestie bezpieczeństwa pracy, wydajności, powtarzalności

wymiaru i wiele innych aspektów.

– W zeszłym roku wykonaliśmy 31 maszyn, a w tym roku będzie ich o wiele

więcej – mówi Kazimierz Skorupski. – Umacniamy się równocześnie na rynku

dostawców obrabiarek do jachtów i do innych obróbek specjalistycznych. Oprócz

dużych firm, mamy coraz więcej firm mniejszych, wchodzących na rynek użytkowników

CNC, choćby w grupie producentów krzeseł. 

 

Cały dokument w formacie PDF: http://www.fanum.pl/public/gfx/editor/62-63.pdf

 
 
O nas
Informacje
Informacje

Fanum Skorupski-Wójcik Sp. J.
Wielopole Skrzyńskie 11B
39-110 Wielopole Skrzyńskie

tel. +48 17 22 14 880

e-mail: info@fanum.pl

 

projekt i realizacja: BigCom...
aktualizacja:  2016-07-25 08:50