Maszyny do obróbki tworzyw sztucznych
Obrabiarka CNC do kompozytów polimerowych
Sigma ST 5 osiowa obrabiarka do obróbki CNC form i modeli z tworzyw sztucznych (laminaty, kompozyty) i aluminium oraz materiałów o podobnych właściwościach. Maszyna dla Stratiforme Polska w Żyrardowie opuściła FANUM w następującej konfiguracji:
- bramowa konstrukcja (sztywna, nieruchoma),
- zakresy osiowe X= 4700 Y= 5500 Z= 1470,
- dwa ruchome stoły z litej płyty aluminiowej o płaskiej powierzchni 2000x2200 mm z otworami gwintowanymi helicoil M12 do mocowania mechanicznego i gniazadmi do podciśnienia,
- dwuosiowa głowica frezująca typ ST7 skrętno uchylna (odlew stalowy),
- mocne, wysokoobrotowe elektrowrzeciono HSD ES789 18 kW HSK F63 z automatyczną wymianą narzędzia,
- oprogramowanie sterujące 3D VisioCNC do optymalizacji, wizualizacji i kontroli obróbki CNC,
- sonda pomiaru długości i średnicy narzędzia,
- automatyczny magazyn narzędzi, obrotowy 15 pozycyjny,
- kaptur odpylania,
- pompy próżniowe,
- zderzaki bezpieczeństwa,
- szczelna zabudowa maszyny CNC wraz z dachem i oświetleniem strefy obróbki CNC.
Zastosowanie centrum obróbczego CNC w firmie Stratiforme Polska do produkcji:
- kabiny maszynistów,
- czoła pociągów,
- moduły toalet,
- elementy wyposażenia wewnętrznego,
- elementy zewnętrzne,
- drzwi, dachy
Kompozyty dla kolejnictwa
Stratiforme Polska w głównej mierze wytwarza kompozyty dla kolejnictwa, oferując kompleksową obsługę klienta - od projektu, po dostawę i obsługę posprzedażową. Polska placówka wchodzi w skład grupy istniejącej od 50 lat na arenie międzynarodowej, z oddziałami we Francji, Niemczech, Indiach i Maroku.
Fabryka Stratiforme w Żyrardowie działa od 2000 roku i jest trzecią co do wielkości fabryką w grupie Stratiforme Compreforme, obsługując klientów z Europy Środkowej i Wschodniej oraz wzmacniając pozycję u dotychczasowych klientów.
Fabryka w Polsce jest wyspecjalizowana w produkcji elementów kompozytowych dla kolejnictwa:kabiny motorniczego, czoła pociągów, moduły toalet, elementy wyposażenia wewnętrznego, elementy zewnętrzne, drzwi, dachy itd.
Stratiforme Polska produkuje głównie czoła pociągów (kabiny maszynistów), moduły toaletowe, drzwi ewakuacyjne oraz elementy zewnętrznego i wewnętrznego wyłożenia pociągów. Ponieważ głównym zamierzeniem dzisiejszych konstruktorów taboru kolejowego jest zwiększanie prędkości pociągów, co wiąże się z obniżaniem wagi poszczególnych elementów, konstrukcje z kompozytów mają dużą przewagę nad konstrukcjami stalowymi.
Różne technologie produkcji wyrobów z kompozytów polimerowych w Stratiforme
- laminowanie ręczne,
- metoda worka próżniowego,
- RTM (resin transfer moulding),
- SMC (sheet moulding compound),
- BMC (bulk moulding compound),
- metoda infuzji.
Metoda infuzji, w ostatnich 10 latach szczególnie zyskała na popularności, nie tylko w budowie samolotów, ale zwłaszcza w produkcji jachtów, łodzi motorowych czy łopat elektrowni wiatrowych.
Łączenie kompozytów ze stalą
Know-how i pięćdziesięcioletnie doświadczenie Stratiforme, pozwala proponować klientom w pełni zintegrowany element spełniający wszelkie wymagane normy. Elementy stalowe, ich pozycja oraz system łączenia (laminowanie, klejenie) z kompozytem, zostają ściśle określone oraz zbadane w laboratorium Stratiforme. Testowane są pod względem wytrzymałościowym, z zachowaniem jak najmniejszej masy i optymalnego kształtu (np multimateriałowa konstrukcja podłogi wagonu pociągu o nazwie Ultimat).
Kompozyty dla branży medycznej, transportowej, lotnictwa i dla wojska
Kompozyty produkowane przez Stratiforme znajdują zastosowanie również w branżach innych niż kolejnictwo.
- Dla przemysłu wojskowego
- schrony oraz kontenery transportowe, - Dla przemysłu lotniczego
- kompozytowe obudowy symulatorów lotu, - Dla branzy transportowej (transport miejski) Stratiforme produkuje w pełni wyposażone
- kompozytowe kabiny motorniczego,
- elementy zabudowy wewnętrznej oraz zewnętrznej do pojazdów szynowych (tramwajów i pociągów metra),
- karoserie samochodowe,
- wyposażenie pojazdów specjalnych, zabudowy wozów strażackich, karetek, radiowozów policyjnych - Dla branży medycznej
- elementy wyposażenia medycznego,
- kompozytowe mobilne szpitale.
W ofercie Stratiforme można znależć także luksusowe serie mebli (foteli, biurek, wanien, stołów) spełniających wysokie wymagania estetyczne oraz jakościowe, a nawet meble użytkowe.
Ciekawostką jest fakt, że w swoim portfolio firma ma również karoserię bolidu formuły F3, którą specjaliści Stratiforme zaprojektowali dla kilku zespołów tej klasy wyścigów samochodowych.
Przykłady projektów, dla których firma Stratiforme Polska wyprodukowała i dostarczyła elementy kompozytowe – głównie elementy wyłożeń zewnętrznych oraz wewnętrznych pociągu, w wielu przypadkach również kabiny motorniczego:
Metro Warszawa – Polska, producent Alstom Transport,
Metro Budapeszt – Węgry, producent Alstom Transport,
Metro Amsterdam – Holandia, producent Alstom Transport,
Metro Istambuł – Turcja, producent Alstom Transport,
Tramwaj Casablanca – Maroko, producent Alstom Transport,
Tramwajo-pociąg regionalny TTNG – Francja, producent Alstom Transport,
Tramwaj Moskwa – Rosja, producent PESA SA,
Pociąg regionalny MI09 – Francja, producent Alstom Transport,
Pociąg regionalny dwupoziomowy TER2NNG – Francja, producent Alstom Transport,
Pociąg regionalny dwupoziomowy REGIO2N – Francja, producent Bombardier Transport,
Pociąg regionalny TALENT2 – Niemcy, producent Bombardier Transport,
Pociąg regionalny SKANE – Szwecja, Norwegia, Dania, Finlandia, producent Alstom Transport,
Pociąg regionalny LINT – Niemcy, producent Alstom Transport,
Pociąg regionalny XCC – Niemcy, producent Alstom Transport,
Pociąg regionalny ET430 – Niemcy, producent Alstom Transport,
Pociąg dużych prędkości TGV – Francja, Włochy, Hiszpania, producent Alstom Transport,
Pociąg dużych prędkości AGV – Francja, Włochy, Hiszpania, producent Alstom Transport.